Dagplejen

Dagplejen i Allingåbro, Vivild og Ørsted er samlet i Dagplejen Børneby Nord.

I dagplejen i Børneby Nord er der børn i alderen 6 mdr. til 3 år. Der er ansat 14 dagplejere og 2 dagplejepædagoger, der fører tilsyn og giver vejledning. Hver dagplejer kan have 4 indskrevne børn. Derudover er der plads til at modtage et gæstebarn.

Det er den samme voksne, I afleverer jeres barn til om morgenen, og den samme I henter ved sidst på dagen.

Dagplejerne tager på ture og bruger nærmiljøet i de forskellige områder. De holder fast i traditioner, og laver forskellige aktiviteter, hvor der er fokus på den udvikling, der foregår gennem leg.

Dagplejen har et godt samarbejde med institutionerne i dagtilbuddet. Der er heldagslegestue én gang om ugen.

Den enkelte dagplejers åbne- og lukketider tilpasses den aktuelle børnegruppes pasningsbehov.